Blog 5 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Daniel Schouwvlieger - WaarBenJij.nu Blog 5 - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Daniel Schouwvlieger - WaarBenJij.nu

Blog 5

Door: Daniel Schouwvlieger

Blijf op de hoogte en volg Daniel

08 April 2013 | Ghana, Tamale

Daar ben ik weer met een nieuw blog!
Afgelopen tijd is er veel gebeurt en ik ga proberen om er over alles wat te vertellen.
Allereerst was het een aantal weken terug de dag waarop het mooiste feest van het universum plaatsvond: Paasvee. Jorik en ik konden het niet over ons hart verkrijgen om geen drankje op de dikbillen in Schagen te doen en we hebben het er daarom ook flink van genomen. We hebben heerlijk bij een bar in town gezeten en daar mensen ontmoet en leuke spelletjes mee gedaan (lees Buschauffeuren).
Ook heb ik mijn 21ste verjaardag hier gevierd. Wat een feest was dat zeg. In de ochtend gingen Lara, Jorik en ik zwemmen en kreeg ik allemaal cadeautjes. Ik heb een Afrikapak gekregen (die overigens heel cool is en heerlijk zit), een fles Whisky en een verrukkelijke taart. Hierna zijn we naar een Luxury geweest, dat is een restaurant waar ze prima patat en beefburger hebben. Na een aantal potjes kaarten en heerlijk gegeten te hebben, zijn we naar de stad gegaan om daar gezellig uit te gaan met allerlei mensen die we de afgelopen tijd hebben ontmoet. Al met al een heerlijke dag gehad dus!
30 maart was er een traditionele dansavond in een bar waar wij vaak zijn. Hier werd een avond lang een Afrikaanse dans laten zien en we mochten zelfs een voor een meedoen! Eerst was ik aan de beurt en met frisse tegenzin waagde ik een dansje met mijn Afrikaanse broeders. Achteraf gezien heb ik mezelf niet compleet voor schut gezet maar mijn blankheid helpt niet echt mee met de ritmische muziek van de Ghanezen hier. Jorik was hierna aan de beurt en die heeft zijn deel volledig op z’n Jorik’s gedaan. Handjes in de lucht en voetjes van de vloer maakte hij de dansvloer tot een Hossen-meets-Azontodans.
Aangezien Ghana veel religieuzer is dan Nederland, hadden wij verwacht dat Pasen een groot feest zou zijn met een iets dikker tintje Christendom dan in Nederland. Dit viel iets tegen want we hebben niet meegemaakt hoe de christenen Pasen precies vieren. Wel gingen we tweede paasdag picknicken in een van de barrakken in Tamale. Heel leuk een picknick en we dachten gezellig met z’n tienen of twintigen lekker wat te eten in het park. Tegendeel bleek waar, minimaal tienduizend mensen kwamen hier op af en het was veel groter en leuker dan verwacht. Het allerleukste van alles ooit gebeurde deze dag ook. We hebben sinds een aantal weken een taxichauffeur die ons wegbrengt en ophaalt als het laat is. Wij kwamen hem tegen bij de picknick en wilde ons wel even wegbrengen. We gingen in de auto zitten en hij deed dit: stak een peuk op, maakte een biertje open, belde handsheld, had geen gordel om en werd aangehouden omdat hij geen kenteken had. Die lag naast hem op de stoel en liet het zien aan de agent, hij mocht doorrijden want dat was het enige.
Lara is hier nog een volle week en dan gaat zij, als het goed is, door het land reizen met haar vriend. De tijd is echt gevlogen hier als ik zie dat Lara alweer weggaat terwijl zij hier voor 2 maanden zou blijven. Time flies when you’re having fun, zullen we maar zeggen.
Verder hebben we drie filmpjes gemaakt, twee voor school en een voor familie deze staan op YouTube onder gebruiker DanielSchouwvlieger dus mocht je interesse hebben.
Stage ging afgelopen twee weken niet door omdat de leerkrachten aan het staken waren. Ook hebben we het druk gehad met inleverwerk en hebben daardoor niet zoveel werk gedaan als gewenst maar de aankomende weken gaan we er weer tegenaan en we hebben genoeg leuke dingen te doen met de kinderen en in de communities.
Over twee weken hebben we drie weken schoolvakantie en in die drie weken gaan we vast en zeker allemaal leuke dingen doen maar daar hebben we nog geen concrete plannen voor.
Verslag van aankomende twee weken en de vakantie komen in de volgende blog.
Voor nu was dit het wel even geloof ik. Mocht je vragen/opmerkingen hebben of iets dergelijks hoor ik het graag. Ik vind het leuk om dingen uit Nederland te zien/horen/lezen. Goed dat het weer wat beter wordt ;)

Zonnige groetjes vanuit het mooie en leuke Ghana,

Tot blogs! XOXO

  • 08 April 2013 - 14:51

    Daniel Schouwvlieger:

    gebeurd

  • 08 April 2013 - 15:13

    Oma En Opa:


    Het was weer een leuk verslag! Goed van je dat je dit toch bijhoud! Lijkt me wel een klus hoor ! Maar je schrijft makkelijk zo te lezen!
    Voor ons thuis is het zo fijn om af en toe wat van je te horen, dus bedankt Daan! Hartelijke groetjes aan Jorik en Lara en dikke X van ons

  • 08 April 2013 - 20:48

    Mary P:

    Hoi Daniël, je hebt weer een leuk stukje geschreven, ik denk dat er maar weinig mensen hun 21ste verjaardag op zo'n manier gevierd hebben. En dat pak stond je goed, dat is alvast een mooie herinnering voor straks. Het filmpje was ook een heel goed idee, nu kunnen we een "beetje" voelen wat jullie daar meemaken. En al die blij koppies met dat koekhappen, hoe eenvoudig kan je een glimlach van een kind krijgen, geweldig. Ik volg je nog steeds op de voet en wens jullie weer een hele fijne tijd. Groetjes vanuit Langedijk.

  • 08 April 2013 - 21:33

    Ted En Imie:

    Hoi Daniel,

    Superleuk gedaan zo samen met die filmpjes. Leuk om jullie weer eens "live" mee te maken samen. Je verslag weer met plezier gelezen. Gaan jullie nog een korte safaritocht doen in jullie aanstaande vakantie? Is wel supergaaf natuurlijk, en in het kader van, nu we hier toch zijn, ook wel goed te doen toch?

    Veel plezier en fijn om weer op de hoogte te worden gehouden van jullie verblijf in Ghana, hartelijke groet, Ted en Imie

  • 08 April 2013 - 23:13

    Ciska:

    Leuk om weer van je te lezen! En ook een geweldig filmpje dat jullie gemaakt hebben!!! Fijn om te zien dat jullie nog steeds kunnen lachen en je weer veel beter voelen na al dat ziek zijn ;)

    Haha, ik vond Thomas' reactie op t filmpje ook geweldig. Het enige dat hij op te merken had was 10x: Heeft Jorik nu een baard??? Haha.

    Hou jullie sites in de gaten en wens jullie nog een geweldige tijd toe!
    x

  • 10 April 2013 - 14:11

    Rik,bianca En Kids:

    leuk om weer van je te horen,dat afrika pak op werchter 2014 cool??!!.De filmpjes waar gaaf om te zien.
    we volgen je op de voet.
    dikke kus van ons alle.

  • 11 April 2013 - 17:13

    Oma Ploniy:

    Hoi Daniel.
    Fijn om weer iets te horen en te lezen over je verblijf in Ghana.
    Wat een lieve kinderen op de foto zijn ze echt zo lief?
    Hier in de polder gaat alles zo zijn gang wat feestjes in het voor uit zicht.
    Als Robin moet voetballen ga ik af en toe kijken voor al als het goed weer is.
    Volgens mij heb je het wel naar je zin daar houden zo.

    Veel liefs Oma Plony.

Tags: Tamale, Ghana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 10720

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Tamale, Ghana

Landen bezocht: