Introductie - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Daniel Schouwvlieger - WaarBenJij.nu Introductie - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Daniel Schouwvlieger - WaarBenJij.nu

Introductie

Blijf op de hoogte en volg Daniel

13 Januari 2013 | Nederland, Nederland

Voor mijn minor Global Education ga ik 5,5 maand naar Tamale in Ghana. Hier zal ik 4 dagen per week stage lopen en 1 dag meewerken met het project Community Partnership for Youth and Woman Development. Daar zal ik actief zijn met het buitenschoolse programma waar hard aan gewerkt wordt. Buiten dat wil ik graag allerlei dingen ondernemen zoals op Safari en de prachtige zuidkust van Ghana zien.
Ik slaap in een gastgezin in de stad Tamale. Tamale is een stad met 539.000 inwoners en is dus vrij groot. Tamale staat bekend als één van de snelst groeiende steden in West-Afrika.
Mijn gastgezin bestaat uit 3 vrouwen/meiden. De moeder des huizes, een 23 jarige dochter en een nichtje van 13. Ik heb al enkele foto's gezien van het huis en het ziet er heel leuk uit. Ook staat op het terrein van mijn gastgezin een school. Hier loop ik niet stage maar zal allicht ook daar enkele werkzaamheden verrichten. Mijn stageschool is een public school waar niet tot nauwelijks Engels wordt gesproken. Dit is natuurlijk een enorme uitdaging omdat de taal die gesproken wordt, Dagbani, heel moeilijk te leren is. Hierdoor zal ik vooral met plaatjes, handen, voeten en mijn mentor moeten werken om dingen over te brengen aan de kinderen. Tegenover mijn stageschool zit het Discovery Centre. Dit is het 'hoofdkwartier' van de organisatie en ik zal daar dus veel op kantoor zijn na schooltijd. Omdat het zo warm is in Tamale (op dit moment 39 graden en het zal alleen maar warmer worden) hebben ze een tropenrooster. Dit houdt in dat schooldagen beginnen om half 9 en om 1 uur klaar zijn.
Verder ben ik enorm druk (geweest) met allerlei dingen te regelen. Visum, paspoort, vaccinaties, bijeenkomsten, motivatiebrieven, sollicitatiegesprekken, OV-vergoeding aanvragen, uitwonende beurs aanvragen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu ik bijna weg ga, heb ik heel veel rond en ga ik de laatste 2 weken besteden aan de laatste dingen afronden en mijn koffer inpakken et cetera.

Tot dusver mijn eerste blog van mijn reis die nog moet beginnen. Ik hoop 2 weken na aankomst mijn eerste bevindingen en avonturen met jullie te delen maar ik beloof niets. Internet/stroom/water willen nog wel eens even geen zin hebben.

Ik heb er zin in en hoop dat jullie veel leesplezier zullen hebben van mijn blog het aankomende half jaar.

Tot blogs!

  • 13 Januari 2013 - 17:18

    Judith:

    Ik kijk uit naar je verhalen ;)

  • 13 Januari 2013 - 17:54

    Sarangi:

    Heel veel plezier toegewenst Daan! Ik ga je blog bijhouden!

  • 14 Januari 2013 - 08:45

    Roland:

    Daniel, leuk dat je ons op de hoogte houdt via je blog. Ik ben benieuwd naar je ervaringen en ondanks dat er aardig wat uitdagingen zullen zijn, is het volgens mij een geweldige ervaring .

  • 14 Januari 2013 - 19:06

    Mary :

    Hoi Daniël, het is een hele stap die je gaat nemen en een enorme uitdaging. Ik hoop dat je volop van je reis gaat genieten en er veel van op steekt. Ik ga zeker je reisverslagen lezen. Heel veel plezier en een goede reis. Groetjes

  • 14 Januari 2013 - 20:09

    Daniel Schouwvlieger:

    Bedankt voor de reactie tot dusver. Ik hoop jullie zo vaak mogelijk op de hoogte te houden. Ik verwacht midden februari mijn eerste blog in Ghana te schrijven.
    Mary, ken ik u?

    Groetjes aan iedereen van mij :)

  • 18 Januari 2013 - 12:01

    Oma Ploniy:

    Nog even dan gaat de verre reis beginnen, vind het knap dat je daar naar toe gaat
    geniet er van. Kom natuurlijk nog afscheid nemen van je.

    Groetjes en liefs van Oma plony.

  • 19 Januari 2013 - 19:52

    Imie:

    Hoi Daniel,

    Je startersblog ziet er goed uit! Weer nieuwe dingen gelezen over het project Ghana ;-)
    We gaan je blij volgen. Geniet lekker van de laatste dagen thuis en tot ziens op Schiphol.

    Groetjes Ted en Imie

  • 21 Januari 2013 - 15:17

    Mam:

    Daan,wat vind ik 't spannend wat je allemaal gaat doen in Ghana!Ik ga je vreselijk missen,maar ik snap ook dat dit een unieke kans is om geweldig veel levenservaring op te doen.Ik hoop dat we veel contact zullen hebben,via skype,telefoon,mail en natuurlijk via dit blog!Lieve Daan,ik wens je heel veel plezier daar en hoop dat je hier later aan terug gaat denken als een geweldige ervaring.XX

  • 23 Januari 2013 - 17:23

    Tante Ineke:

    Nog een paar dagen en dan gaat de verre reis naar Ghana! Spannend hoor!!! Maar Daniel geniet van deze unieke kans . Ik ga zeker je blog bij houden veel plezier !!

  • 24 Januari 2013 - 21:04

    Rik En Bianca Koolwijk En Kids:

    HEEEEEEEEl veel plezier en geniet van deze ongelofelijke belevenis,wou houde je in de gaten op het net.
    groet rik

  • 26 Januari 2013 - 11:31

    Oma En Opa:

    Lieve Daan,

    Na al jouw enthousiaste verhalen en voorbereidingen zijn we wat vertrouwd geraakt met het idee dat jij ons een half jaar gaat verlaten voor je stage in Ghana.
    Gelukkig kunnen we elkaar blijven zien en horen via Skype,mail en telefoon, en natuurlijk je verhalen via dit blog!
    Wij wensen jouw een hele mooie stage en verblijf in Ghana en hopen dat je als je weer thuis bent, nog heel lang met een goed gevoel terug mag kijken!
    Lieve schat pas goed op jezelf!! Heel veel plezier en een goeie reis!
    Dikke kus van opa en oma

  • 01 Februari 2013 - 11:04

    Lin:

    hoi Daniel

    hoe gaat het met je ?
    is het daar lekker warm ?
    heb je lekker ge slapen ?

    groetjes je nichtje lin

  • 03 Februari 2013 - 09:19

    Yvonne:

    Hey Daan,

    Je bent goed aangekomen heb ik begrepen.
    Goed om te horen.
    Ik wens je heel veel plezier en wijsheid toe maar dat komt vast wel goed.
    Begreep van je moeder dat het allemaal nog een beetje overweldigend was tot nu toe. Voel je je nu een beetje als Alice in Wonderland? Ik hoop dat ze heel blij zullen zijn met je voetbalshirts!
    Ik zie uit naar je eerste blog!

    Liefs Yvonne

  • 07 Februari 2013 - 12:19

    Els Westmeijer:

    Hoi Daniel
    Ik zal me eerst even voorstellen
    Ik ben al heel lang n goede vriendin van je oma Bep en ook n beetje van je Opa
    Gister hadden we ons koffie rondje bij je oma ,wat altijd heel gezellig is
    En daar las ik je reisverslag (op de Ipad) van je oma lekker bijdehand van haar
    Ik heb er zelf ook een ,dus ga ik je ook volgen
    Je schrijft heel erg leuk ,ga zo door
    Groeten aan je vriend en maak er samen n geweldige tijd van
    Gr Els

  • 15 Februari 2013 - 13:11

    Nelly Sier:

    Hallo Daniel,

    Je oma Bep gesproken, en ze wees me op de site.

    Wat zul je een goede tijd daar door brengen.

    Veel leren en zien, een heel mooie ervaring op doen.

    Geniet van alles, ga je volgen, groeten NELLY Sier

  • 23 Maart 2013 - 17:14

    Ria Admiraal:

    Hoi Daniel
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Vol bewondering lezen wij je mooie verslagen.
    Fijn dat jullie de kinderen zo blij kunnen maken.
    Ze zullen jullie niet gauw vergeten.
    Groeten van Tante Ria en Oom Siem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 10723

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Tamale, Ghana

Landen bezocht: